Wednesday, April 20, 2011

PERKASA: 'Cina balas susu dengan tuba



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) cawangan Sarawak mendesak kerajaan BN supaya
 jangan keterlaluan melayan tuntutan kaum Cina yang didakwanya sanggup “membalas susu dengan tuba”.Selain itu, ketuanya, Abang Abdul Nasser bin Abang Hadari dalam satu kenyataan berkata kerajaan jugawajib memulangkan kembali hak dan peruntukan keistimewaan bumiputera mengikut peruntukan perlembagaan Malaysia.

“Sejak PERKASA dilancarkan di Sarawak, ia tidak pernah mempersoalkan sebarang tuntutan kaum Cina demi menghormati Gagasan 1Malaysia dan demi keharmonian negeri Sarawak dengan memberi pengorbanan dan toleransi yang amat tinggi dalam hal ini.

“Pakatan Rakyat, lebih-lebih lagi DAP harus dipersalahkan dan dipertanggungjawabkan oleh kaum Cina jika kaum pribumi Sarawak menidakkan semua tuntutan kaum Cina,” katanya.
Kenyataannya itu adalah yang terbaru berikutan rentetan beberapa siri artikel yang diterbitkan oleh akhbar milik Umno, Utusan Malaysia bermula Ahad lalu dalam ruang kolum oleh 'Awang Selamat' supaya mengabaikan kepentingan masyarakat Cina dalam strategi pilihan raya,

'Awang Selamat' - nama sama yang digunakan oleh para editor Utusan berkata sentimen anti BN oleh pengundi Cina di seluruh negara membuktikan bahawa masyarakat berkenaan bukan sahaja mahu mengekalkan penguasaan mereka di bidang ekonomi tetapi juga mahu menjadi dominan dalam bidang politik.

1 comment:

  1. Syabas dan Tahniah Perkasa, semoga perjuangan mu akan selalu di kenang oleh cucu cicit kamu sekalian. Kita pribumi atau bumiputera sangat baik bila bagi orang2 cina dan india mendatang ke malaysia dan jadi warga negara dengan mudah sekali kalau nak dibandingkan negara lain mana ada. Di malaysia kerajaan BN izinkan bagi orang cina dan india mengadakan sekolah masing2. Negara lain mana ada sekolah cina dan sekolah tamil. Sepatutnya kita ada satu jenis sekolah kebangsaan malaysia tapi punya baik kerajaan BN suka bagi muka pada si kaum pendatang ni. Akhir2nya dia pulak nak jadi raja dan kaya raya, kita pulak jadi hamba abdinya. Banyak cantek jangan kasi chan sama bangsa sepet dan gelap ni. Tengoklah macam2 dia mintak. Contoh nya AMBIGIA PUAKA yang tak sadar diri dan bersyukor jadi rakyt Malaysia. Ambigia tak tengok ke orang2 tamil naidu kena bunoh oleh kerajaan sri langka. Masih lagi tak cukup2 bangsa dia je yang mahu lebeh dari pribumi. Bagimana pulak dengan hak kita kaum bumiputera? Fikir2kanlah.....

    ReplyDelete